سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای انتخاب بهترین مدل لباس مجلسی

برای انتخاب جدیدترین لباس مجلسی 1402 باید فاکتورهای متعددی مد نظر قرار گیرد. از جمله مهم‌ترین این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

انتخاب لباس متناسب با فرم بدن

در هنگام انتخاب لباس مجلسی دخترانه باید به فرم بدن خود توجه کنید؛ چرا که در صورت انتخاب لباسی متناسب با فرم بدن می‌توانید عیب‌های بدن خود را پوشانده و ویژگی‌های خوب اندام خود را برجسته‌تر کنید. رایج‌ترین دسته‌بندی اندام‌ زنان شامل اندام سیبی، اندام گلابی، اندام ساعت شنی، اندام مستطیلی و اندام توت‌ فرنگی بوده که انتخاب لباس برای هر یک از این اندام‌ها متفاوت است.

اندام گلابی

منظور از اندام گلابی اندامی بوده که در آن نیمه‌ پایینی بدن بزرگتر از نیمه‌ بالایی است. در هنگام انتخاب لباس برای این فرم بدن باید تمرکز بر روی کمتر نشان دادن عرض شکم و حجم دادن به بالا تنه باشد. از این رو می‌توان به سراغ لباس‌هایی با یقه‌های مربعی و یقه‌های باز رفت. همچنین انتخاب لباس‌هایی که فرمی شبیه به A انگلیسی دارند نیز گزینه‌ مناسبی می‌باشد.

اندام سیبی | مدل لباس مجلسی

در اندام سیبی بالا تنه نسبت به قسمت پایینی بدن بزرگ‌تر و حجیم‌تر می‌باشد. در نتیجه تمرکز باید بر روی لباس‌هایی باشد که کمر را عریض‌تر نشان داده و پایین تنه را بلندتر و کشیده‌تر جلوه می‌دهند. برای این امر انتخاب لباس‌های یقه هفت گزینه کاملا مناسبی است. همچنین بهتر است از رنگ‌های خاص و البته مونوکروم استفاده شده و از کمربند نیز استفاده گردد. اندام‌های سیبی شکل بهتر است از لباس‌های طرحدار استفاده نکنند.

اندام مستطیلی یا موزی

اندام مستطیلی به اندام‌هایی گفته می‌شود که در کل فرم اصلی بدن باریک بوده و فاقد انحنای زیادی می‌باشد. در این اندام‌ها سرشانه‌ها صاف و در یک راستا با کمر و باسن قرار دارند. بنابرین باید از لباس‌هایی استفاده شود که در فرم بدن منحنی ایجاد می‌کنند. برای این امر می‌توان به سراغ لباس‌هایی با یقه‌های گرد یا یقه‌های دلبر رفته و همچنین از لباس زیرهای مناسب برای افزایش انحنای بدن استفاده کرد.

اندام ساعت شنی | مدل لباس مجلسی

اندام ساعت شنی به اندامی گفته می‌شود که نیمه‌ بالایی و پایینی بدن با یک‌دیگر متناسب بوده اما کمر باریک‌تر است. این افراد بهتر است به دنبال لباس‌هایی با کمری بلند باشند که کاملا اندازه بوده و بسیار تنگ یا بسیار گشاد نیست. بهترین لباس شب  برای این هیکل لباس‌های A شکل می‌باشد.

اندام توت‌ فرنگی

اندام توت فرنگی به اندام‌هایی گفته می‌شود که در سر شانه‌ها پهن بوده و حجم بیشتری نسبت به سایر نقاط بدن دارند. این افراد بهتر است به سراغ لباس‌هایی با دامن‌های بلند و براق که از قسمت کمر بلندتری برخوردارند بروند. چرا که این لباس‌ها سبب می‌شود تا کمر بزرگ‌تر نشان داده شود. همچنین لباس انتخابی باید فاقد طرح‌های راه راه در قسمت بالایی باشد.

منبع: مزون لباس شب در تهران