سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید کت و شلوارمجلسی زنانه

کت و شلوار مجلسی شیک را میتوان به عنوان مهم ترین آیتم در پوشش و استایل هر خانم شیک پوش در موقعیت های رسمی و غیررسمی دانست.همانطور که میدانید امروزه با گستردگی بی کران صنعت مد، با تنوع بالایی از طرح و رنگ کت زنانه مجلسی روبرو هستیم که این امر دارای دو بعد مثبت و منفی است به طوری که تنوع زیاد و قیمت مناسب باعث افزایش قدرت خرید میشود و از طرفی باعث خستگی و سردرگمی برای انتخاب مدل کت مجلسی متناسب با سایز و شرایط مد نظرمان میگردد.

از زمان ظهور و پیدایش کت و شلوار،تا حدی ویژگی های ظاهری آن ثابت و بدون تغییر باقی مانده است اما امروزه شاهد تغییراتی در جزئیات ، نوع پارچه و دوخت کت و شلوار زنانه مجلسی متناسب با پیشرفت صنعت مد هستیم.

سایر مقالات ... بهترین لباس شب

تاریخچه کت و شلوار زنانه مجلسی

تاریخ مد، الهام گرفته از اتفاقات اجتماعی است. یکی از بارزترین مثالها، ورود جسورانه کت و شلوار زنانه به جامعه ایی است که باعث افزایش قدرت حضور بیشتر زنان در جامعه ایی شده است که زنان امکان حضور فعال را در آن نداشته اند.در واقع تا سال 2013 در کشور فرانسه طبق قانون، زنان اجازه پوشیدن شلوار را نداشتند هرچند کمتر کسی از آن پیروی میکرد اما این قانون در سالهای دور بسیار جدی تلقی میشد.تا این که در سال 2013 به طور کامل این قانون در کشور فرانسه لغو شد.

بعد از گذر مدت زمان طولانی و اتفاقات و وقایع پرفراز و نشیب در فرانسه، تحول عظیمی در سبک پوشش زنان رخ داد که میتوان آن را انقلاب فرانسه در پوشش زنان دانست که رهبری آن بی شک زنان جسور و تاثیر گذار جامعه بودند که همکاری زنان مشهور و کاربلد در این انقلاب قدرت و توان بیشتری بخشیدند به طوری که کوکوشنل رهبری این ساختارشکنی را بر عهده داشته است او با طراحی کت و شلوار زنانه برای بازیگری نامدار توانست این تحول را با موفقیت رقم بزند.

بعد از کوکو شنل، کاترین هپبورن به عنوان دومین اسطوره در معرفی کت و شلوار زنانه است به طوریکه که در یک از فیلم های پرطرفدارش در سال 1924 به عنوان زنی شاغل با کت و شلوار شیک نقش آفرینی کرد.

با این حساب میتوان نتیجه گرفت علاوه بر طراحان مد، افراد مشهور و سلبریتی ها بیشترین نقش را در فراگیری تغییرات نوین در جامعه را داشتند و دارند.

منبع: مزون در پاسداران - مزون لباس مجلسی سایز بزرگ