سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با قوانین قرار داد لباس عروس

با توجه به اینکه لباس عروس جدید لباسی تجملاتی بوده و از متریال‌های گران‌قیمت و نفیسی در دوخت آن استفاده می‌شود، این اقدام می‌تواند تا حدود قابل توجهی هزینه مراسم را کاهش دهد. نکته‌ای که در اجاره این لباس مجلسی جدید باید در نظر بگیرید امضاء قرارداد قانونی بین صاحب مزون و متقاضی یا مشتری می‌باشد.

اجاره یا خرید لباس عروس

با توجه به این که امروزه مدل‌ لباس عروس های مختلفی با متریال‌های گوناگونی دوخته می‌شوند، هنگام خرید با طیف گسترده‌ای از این لباس در مدل‌های متنوع مواجه هستید که هرکدام قیمت‌های متنوع و البته بالایی دارند. در این‌ حالت شما می‌توانید به جای خرید لباس و انتخاب مدلی برای دوخت، به مزون‌های مختلف مراجعه کرده و با پرو کردن مدل‌های مختلف، لباس مورد نظر خود را انتخاب و آن را اجاره کنید. از طرفی بسیاری از مزون‌ها در ازای اجاره لباس، اکسسوری‌های همراه آن مانند تاج، شنل و تور عروس را در قالب یک پکیج در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. به همین دلیل اجاره لباس عروس می‌تواند ضمن کنترل هزینه مراسم ازدواج و صرفه‌جویی در وقت، امکان انتخاب بهترین و زیباترین مدل لباس را برای شما فراهم نماید.

سایر مقالات ... لباس مجلسی دخترانه

اهمیت تنظیم قرارداد اجاره لباس عروس

امروزه اجاره لباس عروس امری بسیار عادی و معمول می‌باشد و به معنای عقد قراردادی قانونی بین صاحب مزون و عروس خانم پیش از اجرای مراسم عروسی بوده و صاحب مزون در ازای مبلغی مشخص برای یک شب لباس را در اختیار عروس خانم قرار می‌دهد. شاید این سوال پیش بیاد که چه لزومی دارد برای یک شب، قراردادی بین صاحب مزون و متقاضی امضاء شود. برای پاسخ به این سوال باید به نکات خاصی اشاره نمود.

با توجه به اینکه در دوخت لباس عروس از متریال‌های نفیسی استفاده می‌شود، معمولا این لباس قیمت بالایی دارد؛ به همین دلیل از مرحله دوخت‌ تا نگهداری هزینه زیادی را برای صاحب مزون در بر خواهد داشت. بنابراین باید قراردادی محکم بین متقاضی و صاحب لباس عقد شود تا در صورت مفقودی یا خسارت به لباس، صاحب مزون مشمول ضرر نگردد.

از طرفی فرد متقاضی وقتی لباسی را بعد از مدت‌ها گشتند و بررسی در بازار انتخاب می‌کند دیگر فرصت گشتن دوباره و پیدا‌کردن لباس جدید را ندارد. به همین دلیل طبق قراردادی که بین او و صاحب مزون امضاء می‌شود دارنده لباس موظف خواهد شد در زمانی مشخص لباس را تمیز و مرتب به متقاضی تحویل دهد. در حقیقت این قرارداد اطمینان خاطر در خصوص آماده بودن لباس برای مراسم عروسی را به وجود می‌آورد.

باید بدانید که در اجاره لباس عروس طرفین قرارداد مسئول هستند که نسبت به یکدیگر حقوقی را رعایت نمایند. به همین دلیل قراردادی رسمی و قانونی بین آن‌ها امضاء می‌شود. با این کار طرفین قرارداد با خیال راحت می‌توانند وظایف خود را در قبال یکدیگر انجام دهند. همچنین در صورتی‌که فردی در انجام وظایف خود قصور کند فرد متضرر می‌تواند به آن استناد کرده و جهت دریافت خسارت اقدام نماید.

منبع: مزون لباس مجلسی